keskiviikko 28. elokuuta 2013

Itsensä brändääminen

Yhdysvalloissa yliopistossa työskentelevät Steven Vallas ja Emily Zimmerman ovat pitkään tutkineet työmarkkinoita. Tällä hetkellä muotiin ovat tulossa kirjat, jotka neuvovat työnhakijoita itsensä brändäämiseen.

Vallaksen mukaan ajattelu työmarkkinoilla on muuttunut. Uusi ajatustapa ei rohkaise työntekijöitä tuntemaan itsensä osaksi jotain, vaikkapa yritystä, jossa on töissä.

– Uusi ajatustapa vie siihen, että työntekijän tulisi olla oman itsensä toimitusjohtaja. Johtaja yrityksessä, jonka nimi on "minä", pähkäilee Vallas. (Yle uutisointi)

Toisaalta omatoimisuus on aina hyvästä työnhaussa, mutta toisaalta liiallinen brändääminen voi olla todella stressaavaa. Ei ole enää yhteisöä, joka toimisi tukena, vaan itse on selviydyttävä. Osalle tämä sopii, osa ei ehkä pärjää mukana. Millaiseksi työnhakijaksi koet itsesi? Osaatko brändätä itsesi toimivasi tuotteeksi, joka myy itsensä työpaikkaan?

Alkuperäisen uutisoinnin voit lukea Ylen sivuilta.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti