torstai 2. toukokuuta 2013

92% yrityksistä käyttää sosiaalista mediaa rekrytointiin

Ilkka Olander kirjoittaa että Mashablen uutisen mukaan "Yhdysvalloissa 86% potentiaalisista työnantajista tutkii hakijoiden sosiaalisen median profiilit, olipa ne jaettu tarkoituksella tai tarkoituksetta."
Kun haet töitä, mahdollinen uusi työnantajasi etsii sinusta kirjoitetut tekstit Googlen avulla. 
Kaikki mitä tuotat sosiaaliseen mediaan, jättää sinne jäljen.Voit toki tiukentaa yksityisyydensuojaasi tai poistaa sopimatonta tekstiä, mutta muiden sinusta kirjoittamaa on mahdoton hallita.
Verkossa näkymistä nimitetään verkkopresenssiksi. Jos sitä ei sinulla ole lainkaan, rekrytoinnissa joku toinen menee näkyvyytensä ansiosta ohitsesi.
Toisaalta taas työpaikkoja ei ilmoiteta enää lehdissä eikä työvoimatoimistoissa. Ne ilmoitetaan sosiaalisessa mediassa. 
Tarvitset koulutusta ja osaamista uudenlaiseen työnhakuun. Sinun kannattaa tehdä itsestäsi esittelysvideo, seurata avoimia työpaikkoja Facebook-ohjelmien ja Twitterin kautta, tarkistaa että profiilisi on asiallinen ja olet sopivasti näkyvissä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti