perjantai 11. tammikuuta 2013

Esittelyssä ManpowerGroup



Manpower on johtava rekrytointiin ja henkilöstövuokraukseen erikoistunut yritys, joka toimii 80 maassa ympäri maailmaa. Suomessa palvelemme asiakkaitamme valtakunnallisesti ja olemme yksi suurimmista auktorisoiduista henkilöstöpalveluyrityksistä. Olemme toiminnassamme sitoutuneet  edistämään monimuotoista työllistämistä kaikkialla maailmassa, yhteistyössä asiakkaidemme, julkisen ja kolmannen sektorin toimijoiden kanssa. Monimuotoisen työllistämisen kohderyhmiä ovat esimerkiksi pitkäaikaistyöttömät, vammaiset ja osatyökykyiset henkilöt, maahanmuuttajat ja nuoret.


Reilu Rekrytointi voi vaikuttaa yritysten toimintaan ja yksilöiden elämään


Erilaisuus työyhteisöissä olisi nähtävä voimavarana, jota johtamalla päästään parempiin tuloksiin ja luodaan innovatiivisia, kannustavia ja viihtyisiä työyhteisöjä, joissa yksilöllisyyttä arvostetaan ja joissa työhyvinvointi on kunnossa. Ikä, sukupuoli, etninen tausta, koulutus sekä yksilön toimintakyky luetellaan usein monimuotoisuuden ulottuvuuksina.  Suomessakin demografinen kehitys ja kansantalous edellyttävät, että kaikki työvoimavarannot, joilla on työmarkkinoilla tarvittavaa osaamista, saataisiin ja otettaisiin käyttöön. 

”Reilu Rekrytointi -hankkeen avulla meillä on mahdollisuus olla lisäämässä asiallista tietoa yhdenvertaisen rekrytoinnin mahdollisuuksista ja vaikuttaa työnantajien asenteisiin. Mitä useampi työnantaja saadaan mukaan ’talkoisiin’, sitä suurempi vaikuttavuus Reilu Rekrytointi -hankkeella on. Paitsi mielipidevaikuttajana, myös henkilökohtaisten, työllistymisestä kertovien onnistumistarinoiden synnyttäjänä. Uskon esimerkin voimaan. Kun yritykset uskaltavat ’rikkoa rajoja’ ja kertoa omista kokemuksistaan, se toimii eräänlaisena vertaistukena ja kannustaa muitakin miettimään omia rekrytointikäytäntöjään. Mahdollisuus työn tekemiseen ja itsenäiseen toimeentuloon on oleellinen osa meidän jokaisen identiteettiä ja yhteiskuntaan kuulumista. Tämän mahdollisuuden tarjoamisessa yritysten päättäjät ovat avainasemassa.” 

Mika Wilén, johtaja, markkinointi ja sidosryhmäsuhteet, ManpowerGroup
 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti